assistente.biesheuvel@ezorg.nl
Contact : 0255 511 085 (bij spoed, toets 1)

Gezondheidsinformatie

Deze site geeft uitgebreide informatie over een groot aantal ziektes of aandoeningen en de behandeling daarvan. De teksten zijn geschreven voor patiënten bij wie de desbetreffende ziekte is vastgesteld.

Informatie voor de patiënt

De nieuwe zorgverzekering Veel informatie van het ministerie van VWS over de nieuwe zorgverzekering.

Meldpunt Medicijnen Op Meldpunt Medicijnen kan iedereen zijn ervaringen over medicijnen kwijt. U kunt alles melden: bijvoorbeeld iets over bijwerkingen, over het medicijn dat goed werkt of juist niet, over de verpakking, of dat het medicijn niet vergoed word.

Kanker.info Een uitgebreide website met informatie over alle soorten kanker, en veel adressen van patiëntenverenigingen.

Apotheek.nl Betrouwbare informatie over de meest gebruikte geneesmiddelen, waarvoor ze worden gebruikt en wat de bijwerkingen zijn.

Psychowijzer Informatie over verschillende psychische problemen; over de verschijnselen, achtergronden, tips, therapie en medicijnen.

GGD Gezondheidsinfo Gezondheidsinformatie over veel verschillende onderwerpen.

Extra informatie

Kiesbeter Een nieuwe site waar u informatie vindt over medicijnkosten en waar u ziekenfondsen kunt vergelijken. De site wordt binnenkort uitgebreid met o.a. informatie over ziekenhuizen.

Voedingscentrum Wetenschappelijk verantwoorde, eerlijke informatie over gezonde voeding en voedselveiligheid.

Rijksvaccinatieprogramma Alle actuele informatie over vaccinaties bij kinderen en jongeren.

Alcoholvoorlichting Informatie over alcohol en de gevolgen van (overmatig) alcoholgebruik.

Stivoro, voor een rookvrije toekomst
Voorlichting over roken en hulp bij het effectief stoppen met roken.

Seksueel Overdraagbare Aandoeningen Informatie over seksueel overdraagbare aandoeningen, SOA-preventie en veilig vrijen.

Landelijk Coördinatie Centrum Reizigersadvisering Adviezen en richtlijnen voor reizigers over preventie van ziekte, vaccinaties en malaria.

Erfelijkheid
Publieksinformatie over erfelijke en/of aangeboren ziekten en aandoeningen.

Informatie voor jongeren

Zorgwijzer GGD Informatie over verschillende en veel voorkomende gezondheidsthema’s.

De kater komt later Wil je weten of je sterker bent dan drank, test dan jezelf en wees zo eerlijk mogelijk.

Donor of niet? Alles wat je wil weten over orgaan- en weefseldonatie.

Roken-Infosite Cijfers en feiten over tabak en roken, ook handig voor jouw werkstuk of spreekbeurt.

Test jezelf